Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10557
Title: Методологический парадокс Сократа в философии математического образования
Authors: Михайлова, Н. В.
Keywords: публикации ученых;методология Сократа;парадокс Менона;философия математического образования;Socratic methodology;paradox of Menon;the philosophy of mathematical education
Issue Date: 2016
Publisher: ООО «Педагогика»
Citation: Михайлова, Н. В. Методологический парадокс Сократа в философии математического образования / Н. В. Михайлова // Педагогика. – 2016. – №4. – С. 12 – 18.
Abstract: В работе анализируется методологический парадокс Сократа, хорошо известный как «парадокс Менона», который до сих пор актуален в философии математического образования. Утверждается, что математические результаты и утверждения, следуя методологии Сократа, следует излагать не так, как они на самом деле появились и в какой последовательности они были придуманы, а так, чтобы при надлежащей подготовке их мог бы придумать обучаемый под руководством преподавателя.
Alternative abstract: The paper analyzes the methodological Socratic paradox, well-known as the "paradox of Menon," which is still relevant in the philosophy of mathematical education. It is asserted that the mathematical results and approval, following the Socratic methodology, should be presented not as they really were and in what sequence they were invented, but so that with adequate preparation they could have come up with the student under the guidance of a teacher.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10557
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
metod.docx14.9 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.