Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12064
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYankovskaya, A. E.-
dc.contributor.authorShelupanov, A. A.-
dc.contributor.authorShurygin, Y. A.-
dc.contributor.authorDementiev, Y. N.-
dc.contributor.authorYamshanov, A. V.-
dc.contributor.authorLyapunov, D. Y.-
dc.date.accessioned2017-02-27T07:22:24Z
dc.date.accessioned2017-07-18T09:37:58Z-
dc.date.available2017-02-27T07:22:24Z
dc.date.available2017-07-18T09:37:58Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationYankovskaya, A. E. Intelligent Learning and Testing Predictive System with Cognitive Component / A. E. Yankovskaya and other // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2017) : материалы международной научно-технической конференции (Минск, 16 - 18 февраля 2017 года) / редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2017. – С. 199 – 204.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12064-
dc.description.abstractIn this paper an intelligent learning and testing predictive system with cognitive components used within the framework of blended learning paradigm is proposed. Current development trends in the field of effective learning technologies implementing student-oriented approach are identified. The developed system will enable the students not only to acquire the necessary competences within the subject area, but also to identify their successful educational approaches thus achieving significant results. Storage of knowledge is carried out by means of a semantic network, which allows establishing the correspondence between the material studied and acquired knowledge.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectintelligent learning and testing predictive systemru_RU
dc.subjectcognitive graphic toolsru_RU
dc.subjectblended learningru_RU
dc.subjectmixed diagnostic testsru_RU
dc.subjectsemantic networkru_RU
dc.subject2-simplex prismru_RU
dc.subjecte-learning courseru_RU
dc.subjectstudent-oriented approachru_RU
dc.subjectlearning results predictionru_RU
dc.titleIntelligent Learning and Testing Predictive System with Cognitive Componentru_RU
dc.title.alternativeИнтеллектуальная обучающе-тестирующая прогнозирующая система с когнитивной компонентойru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationВ статье предлагается интеллектуальная обучающе-тестирующая прогнозирующая система с когнитивными компонентами в рамках парадигмы смешанного образования и обучения. Рассматриваются современные тенденции развития в области эффективных технологий обучения, реализующих личностно-ориентированный подход. Интеллектуальная система позволит обучаемым не только приобрести необходимые компетенции в рамках проблемной области, но и определить успешные образовательные подходы для достижения высоких результатов. Хранение знаний обучаемых осуществляется с использованием семантической сети, которая позволяет установить соответствие между изученным материалом и полученными знаниями. Интеллектуальная система предлагается для организации процесса обучения в высших учебных заведениях различного профиля.-
Appears in Collections:OSTIS-2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yankovskaya_Intelligent.PDF329.87 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.