Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12284
Title: Some Aspects of Using Intelligent Technology for the Construction of Tutoring Integrated Expert Systems
Other Titles: Некоторые аспекты применения интеллектуальной технологии для построения обучающих интегрированных экспертных систем
Authors: Rybina, G. V.
Rybin, V. M.
Blokhin, Yu. M.
Sergienko, E. S.
Рыбина, Г. В.
Рыбин, В. М.
Блохин, Ю. М.
Сергиенко, Е. С.
Keywords: материалы конференций
artificial intelligence
integrated expert systems
problem-oriented methodology
AT-TECHNOLOGY workbench
intelligent software environment
automated planning
intelligent training
Issue Date: 2017
Publisher: БГУИР
Citation: Rybina, G. V. Some Aspects of Using Intelligent Technology for the Construction of Tutoring Integrated Expert Systems / G. V. Rybina and other // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2017) : материалы международной научно-технической конференции (Минск, 16 - 18 февраля 2017 года) / редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2017. – С. 205 – 210.
Abstract: We analyze the experience of development and use of tutoring integrated expert systems in MEPhI educational process. These systems were created on the basis of problem- oriented methodology and intelligent software environment of AT- TECHNOLOGY workbench. The emphasis is on the peculiarities of the implementation of certain tasks of intellectual training, related to the identification of students’ knowledge and skills to solve non-formalized problems.Анализируется опыт разработки и использования обучающих интегрированных экспертных систем в учебном процессе НИЯУ МИФИ. Эти системы были разработаны на основе задачно-ориентированной методологии и интеллектуальной программной среды комплекса АТ-ТЕХНОЛОГИЯ. Акцент делается на реализацию типовых задач интеллектуального обучения. Рассматриваются особенности моделирования умений обучаемых решать учебные неформализованные задачи. Приводятся примеры выявления умений обучаемых строить модели простейших проблемных областей.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12284
Appears in Collections:OSTIS-2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rybina_Some.PDF299,7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.