Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33422
Title: Attracting foreign students to Belarus: china's experience
Other Titles: Привлечение иностранных студентов в Беларусь: опыт Китая
Authors: Barysik, M. M.
Shpilevsky, A.
Keywords: материалы конференций;education, technology;China;Belarus;teaching;scholarships;international exchange;mutual relations;образование;технологии;Китай;Беларусь;преподавание;стипендии;международный обмен;взаимоотношения
Issue Date: 2018
Publisher: БГУИР
Citation: Barysik, M. M. Attracting foreign students to Belarus: china's experience / M. Barysik, A. Shpilevsky // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы IХ Международной научно-методической конференции, Минск, 1-2 ноября 2018 года / редкол. : В. А. Богуш [и др.]. – Минск : БГУИР, 2018. – С. 58 – 60.
Abstract: The article reviews the problems of attracting foreign students to study in universities of Belarus and China. The positions of a teacher and a student from Belarus who have received experience in China are presented. Important differences in the educational processes of the two countries and current vector of their development are Concerned.
Alternative abstract: В статье рассматриваются проблемы привлечения иностранных студентов для обучения в ВУЗах Беларуси и Китая. Представлены позиции преподавателя и студента из Беларуси, получивших опыт обучения в Китае. Затрагиваются важные различия в образовательных процессах двух стран, а так же текущие векторы их развития.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33422
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы IХ Международной научно-методической конференции (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Barysik_Attracting.PDF271.85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.