Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33478
Title: Перспективы развития системы высшего инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь
Other Titles: Prospects for the development of higher engineering pedagogical education in the Republic of Belarus
Authors: Дирвук, Е. П.
Keywords: материалы конференций;высшее инженерно-педагогическое образование;инженерно- педагогическая деятельность;Болонский процесс;специалитет;магистратура;модульная структура учебного плана;образовательный стандарт;матрица компетенций;higher engineering education;engineering teaching;Bologna process;specialist's;master's;modular structure of curriculum;educational standards;matrix of competences
Issue Date: 2018
Publisher: БГУИР
Citation: Дирвук, Е. П. Перспективы развития системы высшего инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь / Е. П. Дирвук // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы IХ Международной научно-методической конференции, Минск, 1-2 ноября 2018 года / редкол. : В. А. Богуш [и др.]. – Минск : БГУИР, 2018. – С. 136 – 139.
Abstract: Многолетняя и плодотворная деятельность корпорации инженерно- педагогических работников в Республике Беларусь способствовала исторической селекции лучшего из ассимилировавшегося опыта интегрированной практики инженерно-педагогической деятельности (ИПД), начало которой было положено еще в 1964 году в Белорусском политехническом институте (БПИ). Не случайно, что сегодня, в эпоху глобальной нестабильности и неопределенности условий жизнедеятельности проблема сохранения и развития системы высшего инженерно- педагогического образования (ИПО) стал обнаруживать себя наиболее отчетливо.
Alternative abstract: Long-term and fruitful activity of the Corporation of engineering and pedagogical workers in the Republic of Belarus contributed to the historical selection of the best of the assimilated experience of the integrated practice of engineering and pedagogical activity (IPD), which began in 1964 at the Belarusian Polytechnic Institute (BPI). It is no accident that today, in an era of global instability and uncertainty of living conditions, the problem of preservation and development of the system of higher engineering and pedagogical education (IPO) began to find itself most clearly.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33478
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы IХ Международной научно-методической конференции (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dirvuk_Perspektivy.PDF394.01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.