Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/34376
Title: Способ измерения частот следования лопастей винтов летательного аппарата на основе свертки спектра «вторичной» модуляции
Other Titles: Measurement method for repetition frequencies of the blades of an aerial vehicle on the base of the convolution of the «secondary» modulation spectrum
Authors: Гейстер, С. Р.
Нгуен, Т. Т.
Keywords: доклады БГУИР;частота вращения;частота следования лопастей;несущий винт;рулевой винт;вертолёт;rotational frequency;repetition frequency of the blades;main rotor;tail rotor;helicopter
Issue Date: 2019
Publisher: БГУИР
Citation: Гейстер, С. Р. Способ измерения частот следования лопастей винтов летательного аппарата на основе свертки спектра «вторичной» модуляции / С. Р. Гейстер, Т. Т. Нгуен // Доклады БГУИР. - 2019. - № 1 (119). - С. 68 - 74.
Abstract: Предлагается новый способ измерения частот следования лопастей винтов летательного аппарата (в частности, несущего (НВ) и рулевого (РВ) винтов вертолета) для цепей адаптации радиолокационного датчика (РЛД) с обращенным синтезом апертуры антенны. В основе способа лежит свертка спектра «вторичной» модуляции сигнала с одновременной компенсацией доплеровской частоты отраженного сигнала. Это позволяет в типовых для РЛД условиях быстрого изменения доплеровской частоты обеспечить длительное когерентное накопление и, соответственно, высокую точность измерения частот вращения винтов.
Alternative abstract: A novel measurement method for repetition frequencies of the blades of an aerial vehicle (in part, helicopter's main and tail rotor) for adaptation circuits of the radar sensor with an inverse synthesis of antenna aperture is proposed. The method based on the convolution of the spectrum of the «secondary» modulation of the signal with simultaneous compensation of the Doppler frequency of the reflected signal. This allows in typical conditions for the radar sensor rapid change of Doppler frequency to provide a long coherent accumulation and, accordingly, high accuracy of measurement of the rotational frequencies of the rotors.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/34376
Appears in Collections:№1 (119)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Geyster_Sposob.PDF1.45 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.