Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4069
Title: Определение уровня усвоенных знаний по обучающему курсу, представленному семантической сетью
Other Titles: Application of cognitive graphics tools based on the 3-simplex in intelligent training-testing systems
Authors: Янковская, А. Е.
Шурыгин, Ю. А.
Ямшанов, А. В.
Кривдюк, Н. М.
Keywords: материалы конференций;Оstis;интеллектуальная обучающе-тестирующая система;семантическая сеть;смешанные диагностические тесты;средства когнитивной графики;3-симплекс;программный модуль
Issue Date: 2015
Publisher: БГУИР
Citation: Янковская, А. Е. Определение уровня усвоенных знаний по обучающему курсу, представленному семантической сетью / А. Е. Янковская и другие // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2015) : материалы V междунар. науч.-техн. конф. (Минск, 19-21 февраля 2015 года)/ редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2015. – С. 331-338.
Abstract: Рассматривается новый подход к построению диагностических тестов по учебной дисциплине, представленной в виде формализованных знаний, заданных семантической сетью. Также предлагается новый подход для разработки учебного курса в виде удобном как для естественного представления, так и для формализации знаний.
Alternative abstract: In the paper, a new approach to construct diagnostic tests for a learning course, represented in structured knowledge form (semantic network), is given. Also, a new approach to develop a learning course in representation, which is useful for usual examination and for knowledge formalization, is proposed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/4069
ISBN: 978-985-543-034-7
Appears in Collections:OSTIS-2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yankovskaya_Opredeleniye.PDF742.1 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.