Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/40947
Title: Graphic, computer design as a process of visual communication
Other Titles: Графический, компьютерный дизайн как процесс визуальной коммуникации
Authors: Ruchaevskaia, E.
Marcinkevičienė, V.
Keywords: материалы конференций;design;computer design;computer graphics;creativity;activation of creative search;компьютерный дизайн;компьютерная графика
Issue Date: 2020
Publisher: БГУИР
Citation: Ruchaevskaia, E. Graphic, computer design as a process of visual communication / Ruchaevskaia E., Marcinkevičienė V. // Актуальные вопросы профессионального образования = Аctual issues of professional education : тезисы докладов III Международной научно-практической конференции, Минск, 1–2 октября 2020 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: С. Н. Анкуда [и др.]. – Минск, 2020. – С. 259-266.
Abstract: The article considers the influence of graphic, computer design on the process of visual communication, the creative search for solutions of future specialists. The content of graphic design and, as a result, the disclosure of the creative potential of the personality of students are considered. The necessary conditions are revealed under which the teacher will be able to realize the creative abilities of students. Graphic designers create various images, text to form visual representations. They use typography, visual arts, and layout techniques to create visual compositions. Graphic designers can work in various companies specifically designed for this industry, such as design consultations or branding agencies, others can work in publishing, marketing or other communication companies. Especially after the advent of personal computers, many graphic designers work as designers in organizations that are not design-oriented.
Alternative abstract: Сегодня профессия компьютерного дизайнера является одной из самых престижных и высоко оплачиваемых не только у нас в стране, но и во всем мире. За последние годы бурно развивается рекламный рынок, рынок печатной и полиграфической продукции, книжной графики, архитектуры, и др., то есть именно тот сегмент рынка, который, прежде всего, нуждается в дизайнерских идеях и разработках, что и сделало профессию дизайнера востребованной.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/40947
Appears in Collections:Актуальные вопросы профессионального образования : материалы 3 Международной научно-практической конференции (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ruchaevskaia_Graphic.pdf375.65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.