Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46529
Title: Выхаваўча-асветніцкія матывы ў беларускай жаночай паэзіі другой паловы ХХ ст.
Other Titles: Educational motives in belarusian women's poetry of the second half of the XX century
Authors: Шматкова, І. І.
Шматкова, И. И.
Keywords: публикации ученых;беларуская паэзія;выхаваўча-асветніцкія матывы;маральна-гуманістычныя каштоўнасці;educational motives;Belarusian female poetry;moral and humanistic values
Issue Date: 2021
Publisher: Белорусский государственный университет
Citation: Шматкова, І. І. Выхаваўча-асветніцкія матывы ў беларускай жаночай паэзіі другой паловы ХХ ст. / Шматкова І. І. // Женщины-ученые Беларуси и России : материалы международной научно-практической конференции, Минск, 26 марта 2021 г. / Белорусский государственный университет ; редкол.: И. В. Казакова [и др.]. – Минск, 2021. – С. 455–459.
Abstract: У артыкуле разглядаюцца выхаваўча-асветніцкія матывы ў творчасці Е. Лось, Я. Янішчыц, Н. Мацяш, Г. Каржанеўскай, Р. Баравіковай, Н. Шкляравай, І. Багдановіч і інш. беларускіх паэтэс як самабытных прадстаўніц жаночай плеяды другой паловы ХХ стагоддзя; на матэрыяле іх вершаваных твораў аналізуецца роля іх паэзіі для будучых пакаленняў.
Alternative abstract: The article examines educational motives in the works of E. Los, E. Yanishchits, N. Matyash, G. Korzhenevskaya, R. Borovikova, N. Shklyarаva, I. Bogdanovich and other Belarusian poetesses as distinctive representatives of the female group of the second half of the 20th century; the role of their poetry for future generations is analyzed on the basis of their poems.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46529
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shmatkova_Vykhavaucha_asvetnitskiya.pdf591.87 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.