Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49173
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПетрова, Н. Е.-
dc.contributor.authorСычёва, Е. C.-
dc.coverage.spatialБарановичи-
dc.date.accessioned2022-11-28T07:37:25Z-
dc.date.available2022-11-28T07:37:25Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationПетрова, Н. Е. Особенности преподавания русского языка как иностранного китайской аудитории в условиях взаимодействия разных культур = Features of teaching russian as a foreign language to a chinese audience in the context of interaction between different cultures / Н. Е. Петрова, Е. C. Сычёва // Беларусь и Китай: многовекторность сотрудничества : сборник статей по результатам V Научно-практического круглого стола, Барановичи, 22 марта 2022 г. / Барановичский государственный университет ; редкол.: В. В. Климук [и др.]. – Барановичи : БарГУ, 2022. – С. 27–29.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49173-
dc.description.abstractВ работе определяется влияние социокультурных факторов на изучение русского языка как иностранного (РКИ) китайской аудиторией. Рассматриваются особенности её обучения РКИ в условиях Беларуси, где китайские студенты сталкиваются с взаимодействием трёх культур: родной, изучаемой русской и белорусской. Формулируются рекомендации по созданию эффективных электронных образовательных ресурсов для изучения русского языка китайскими обучающимися.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБарановичский государственный университетru_RU
dc.subjectпубликации ученыхru_RU
dc.subjectрусский языкru_RU
dc.subjectиностранные языкиru_RU
dc.subjectмежкультурная коммуникацияru_RU
dc.subjectэлектронные образовательные ресурсыru_RU
dc.titleОсобенности преподавания русского языка как иностранного китайской аудитории в условиях взаимодействия разных культурru_RU
dc.title.alternativeFeatures of teaching russian as a foreign language to a chinese audience in the context of interaction between different culturesru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe article defines the influence of socio-cultural factors on the study of Russian as a foreign language by the Chinese audience. The research considers the peculiarities of teaching Chinese students in Belarus, where Chinese students face the interaction of three cultures: native, studied Russian and Belarusian. Recommendations are formulated for the creation of effective electronic educational resources for learning the Russian language by Chinese students.ru_RU
local.description.annotationThe article defines the influence of socio-cultural factors on the study of Russian as a foreign language by the Chinese audience. The research considers the peculiarities of teaching Chinese students in Belarus, where Chinese students face the interaction of three cultures: native, studied Russian and Belarusian. Recommendations are formulated for the creation of effective electronic educational resources for learning the Russian language by Chinese students.-
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petrova_Osobennostі.pdf290.45 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.