Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/50814
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГосподарик, Е. Г.-
dc.contributor.authorКовалев, М. М.-
dc.coverage.spatialМинскru_RU
dc.date.accessioned2023-04-03T08:04:13Z-
dc.date.available2023-04-03T08:04:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationГосподарик, Е. Г. Роль цифровизации в интеграции научно-образовательного пространства ЕАЭС=The Role of Digitalization in the Scientific and Educational Space Integration of the EAEU / Е. Г. Господарик, М. М. Ковалев // Цифровая трансформация. – 2023. – Т. 29, № 1. – С. 13–22.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/50814-
dc.description.abstractПроанализирован современный потенциал образования и науки в странах ЕАЭС для быст рой и эффективной реализации импортозамещения высоких технологий. Построена эконометрическая модель влияния образования, науки и цифровизации на рост ВВП на панели из исторических данных за 1990– 2020 годы для десяти развивающихся стран, включая государства ЕАЭС. Рассмотрено их применение для оценки влияния единого научно-образовательного пространства ЕАЭС на экономический рост стран. Выявлены главные факторы такого влияния, что позволило сформулировать наиболее перспективные пути и механизмы создания единого научно-образовательного пространства ЕАЭС, важнейший из которых – цифровизация.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectцифровая трансформацияru_RU
dc.subjectэконометрическая модельru_RU
dc.subjectрост ВВПru_RU
dc.subjectцифровые возможностиru_RU
dc.subjectцифровизация образованияru_RU
dc.titleРоль цифровизации в интеграции научно-образовательного пространства ЕАЭСru_RU
dc.title.alternativeThe Role of Digitalization in the Scientific and Educational Space Integration of the EAEUru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2023-29-1-13-22-
local.description.annotationThe article analyzes the modern potential of education and science in the EAEU countries for the rapid and effective implementation of high-tech import substitution, and also builds econometric models of the impact of education and science on GDP growth on two panels and historical data for 1990-2020 for developed and developing countries, with their subsequent application to assess the impact of the unified scientific and educational space of the EAEU on economic growth with the identification of the main factors of such influence, which made it possible to formulate the most promising ways and mechanisms for creating a unified scientific and educational space of the EAEU.ru_RU
Appears in Collections:Том 29, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gospodarik_Rol.pdf709.36 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.