Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/5088
Title: Модели, алгоритмы и программное обеспечение обучающих систем на базе гипертекстовых семантических сетей
Other Titles: Models, algorithms and software creating tutoring systems on the basis of hypertext semantic network
Authors: Беззубенок, Н. В.
Keywords: авторефераты диссертаций;компьютерные средства обучения;автоматизированная обучающая система;гипертекстовая семантическая сеть;семантический электронный учебник;гибридная интеллектуальная обучающая система;computer tutoring systems;automated tutoring system;hypertext semantic network;semantic electronic textbook;hybrid intelligence tutoring system
Issue Date: 2003
Publisher: БГУИР
Citation: Беззубенок, Н. В. Модели, алгоритмы и программное обеспечение обучающих систем на базе гипертекстовых семантических сетей: автореф. дисс. ... кандидата технических наук : 05.13.11 / Н. В. Беззубенок ; науч. рук. Н. А. Гулякина. - Минск: БГУИР, 2003. - 23с.
Abstract: Целью работы является разработка моделей, алгоритмов и программного обеспечения электронных учебников и обучающих систем, сочетающих традиционные формы представления учебного и учебно-методического материалов с его семантическим структурированным представлением в виде базы знаний.
Alternative abstract: The objective of this work is the development of models, algorithms and software for electronic textbooks and tutoring systems combining the traditional forms of representation of educational and educationally-methodical material with its semantic structured representation as the knowledge base.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/5088
Appears in Collections:05.13.11 Математическое и программное обеспечение вычислительных машин, комплексов и компьютерных сетей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Беззубенок.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.