Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/51537
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлейн, М. А.-
dc.contributor.authorКосяков, М. М.-
dc.coverage.spatialМинскru_RU
dc.date.accessioned2023-05-24T06:12:40Z-
dc.date.available2023-05-24T06:12:40Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКлейн, М. А. Способы визуализации подводного мира в современном кинематографе (на основе «Аватар: Путь воды», «Чёрная пантера: Ваканда навеки», «Аквамен») = Ways of visualising the underwater world in contemporary cinema (Based on Avatar: The way of the water, Black panther: Vacanda forever, Aquaman) / Клейн М. А., Косяков М. М. // Электронные системы и технологии : сборник материалов 59-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов БГУИР, Минск, 17–21 апреля 2023 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Д. В. Лихаческий [и др.]. – Минск, 2023. – С. 1104–1105.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/51537-
dc.description.abstractНаучная статья посвящена сравнению фильмов последних лет, изображающих подводный мир с помощью разных технологий. В ходе исследования выявилось, что, несмотря на разную методологию разработки, проекты имеют схожие проблемы: трудности с передачей света, а также отображение флоры и фауны подводного мира.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectвизуальные эффектыru_RU
dc.subjectкинематографru_RU
dc.subjectподводный мирru_RU
dc.titleСпособы визуализации подводного мира в современном кинематографе (на основе «Аватар: Путь воды», «Чёрная пантера: Ваканда навеки», «Аквамен»)ru_RU
dc.title.alternativeWays of visualising the underwater world in contemporary cinema (Based on Avatar: The way of the water, Black panther: Vacanda forever, Aquaman)ru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThis research paper focuses on a comparison of recent films depicting the underwater world using different technologies. The research reveals that despite different development methodologies, the projects have similar problems: difficulties in rendering light, as well as depicting the flora and fauna of the underwater world.ru_RU
Appears in Collections:Электронные системы и технологии : материалы 59-й конференции аспирантов, магистрантов и студентов (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klein_Sposobi.pdf546.63 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.