Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/51654
Title: Использование crm систем как инструмента работы с Big Data в маркетинге
Other Titles: The future of marketing: automating customer interaction with the help of the internet
Authors: Марковская, И. Д.
Шкор, О. Н.
Keywords: материалы конференций;большие данные;CRM-системы;управление данными
Issue Date: 2023
Publisher: БГУИР
Citation: Марковская, И. Д. Использование crm систем как инструмента работы с Big Data в маркетинге / И. Д. Марковская, О. Н. Шкор // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей IX Международной научно-практической конференции, Минск, 17–18 мая 2023 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2023. – С. 188-191.
Abstract: В статье рассматривается способы применения Big Data в маркетинге. Описаны основные преимущества сбора и использования большого объёма данных компаниями. Выявлена основная проблема работы с большими данными: правильное структурирование и обработка имеющейся информации. В статье объясняется как полученные данные использовать при запуске E-mail рассылок, таргетированной рекламы и настройке контекстной рекламы. Также в статье рассматриваются CRM-системы как инструмент работы с большими объёмами данных. Чётко сформулированные преимущества использования CRM-систем позволяют понять, кому и как могут быть полезные данные виды систем для управления взаимоотношениями с клиентами.
Alternative abstract: The article discusses the ways of using Big Data in marketing. The main advantages of collecting and using a large amount of data by companies are described. The main problem of working with big data is revealed: the correct structuring and processing of the available information. The article explains how to use the received data when launching E- Mail marketing, targeted advertising and setting up contextual advertising. The article also discusses CRM-systems as a tool for working with large amounts of data. These systems allow us to automate the work of company employees with customers through good structuring of data and their convenient presentation. The clearly articulated benefits of using CRM systems make it possible to understand to whom and how these types of systems for customer relationship management can be useful.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/51654
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Markovskaya_Ispolzovanie.pdf706.28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.