Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53493
Title: Проблемы модернизации содержания некоторых актуальных разделов термодинамики и методики их преподавания для инженерных специальностей в вузах для обеспечения соответствия требованиям ФГОС 3++
Other Titles: Problems of modernization of the content of some relevant sections of thermodynamics and methods of teaching them for engineering specialties in universities to ensure compliance with the requirements of the Federal State Educational Standard 3++
Authors: Устинов, Б. А.
Фадеев, А. О.
Keywords: материалы конференций;термодинамика;обратимые процессы;энтропия;необратимые процессы
Issue Date: 2023
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Устинов, Б. А. Проблемы модернизации содержания некоторых актуальных разделов термодинамики и методики их преподавания для инженерных специальностей в вузах для обеспечения соответствия требованиям ФГОС 3++ = Problems of modernization of the content of some relevant sections of thermodynamics and methods of teaching them for engineering specialties in universities to ensure compliance with the requirements of the Federal State Educational Standard 3++ / Б. А. Устинов, А. О. Фадеев // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXIX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 19 апреля 2023 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2023. – С. 138–141.
Abstract: На основе анализа актуальной научной, учебной и методической литературы и опыта преподавания термодинамики в рамках дисциплины физика в вузе создан контент включающий тщательно отобранный и логически структурированный лекционный материал, использующий последовательный метод изложения второго начала термодинамики как логического следствия базисных аксиом и определений классической термодинамики, отвечающий современному состоянию развития термодинамики как науки. По своему объему и количеству дидактических единиц материал адаптирован к требованиям ФГОС 3++ и полностью соответствует типовым учебным программам по физике для вузов инженерного профиля.
Alternative abstract: Based on the analysis of current scientific, educational and methodological literature and the experience of teaching thermodynamics within the discipline of physics at the university, a content has been created that includes carefully selected and logically structured lecture material using a consistent method of presenting the second principle of thermodynamics as a logical consequence of the basic axioms and definitions of classical thermodynamics, corresponding to the current state of development of thermodynamics as a science. In terms of its volume and number of didactic units, the material is adapted to the requirements of the Federal State Educational Standard 3++ and fully complies with standard physics curricula for engineering universities.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53493
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ustinov_Problemi.pdf558.46 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.