Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53614
Title: Практики взаимообучения на основе личностного потенциала студентов (на примере факультета информационно-измерительных и биотехнических систем СПбГЭТУ «ЛЭТИ»)
Other Titles: Mutual learning practices based on the personal potential of students (on the example of the Faculty of Information-Measuring and Biotechnical Systems of St. Petersburg State Technical University "LETI")
Authors: Курапов, С. В.
Курапова, А. С.
Keywords: материалы конференций;взаимообучение;личностный потенциал;педагогические технологии
Issue Date: 2023
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Курапов, С. В. Практики взаимообучения на основе личностного потенциала студентов (на примере факультета информационно-измерительных и биотехнических систем СПбГЭТУ «ЛЭТИ») = Mutual learning practices based on the personal potential of students (on the example of the Faculty of Information-Measuring and Biotechnical Systems of St. Petersburg State Technical University "LETI") / С. В. Курапов, А. С. Курапова // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXIX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 19 апреля 2023 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2023. – С. 419–421.
Abstract: Рассматривается применение практик личностно-ориентированной педагогической технологии взаимообучения на примере группы студентов СПбГЭТУ «ЛЭТИ». Описывается реализация технологии взаимообучения для повышения компетенций студентов по ряду навыков. На основе диагностики выделены 12 микрогрупп студентов по навыкам в которых можно осуществить практики взаимообучения.
Alternative abstract: The application of the practices of the personality-oriented pedagogical technology of mutual learning is considered on the example of a group of students of St. Petersburg State Technical University "LETI". The article describes the implementation of the technology of mutual learning to improve students' competencies in a number of skills. Based on the diagnosis, 12 microgroups of students have been identified by skills in which mutual learning practices can be carried out.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53614
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kurapov_Praktiki.pdf560.43 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.