Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53723
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМиськевич, В. И.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2023-11-29T07:47:45Z-
dc.date.available2023-11-29T07:47:45Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМиськевич, В. И. К вопросу о приоритетах новой образовательной парадигмы / В. И. Миськевич // Социальное знание в современном обществе: проблемы, закономерности, перспективы : материалы III Международной научно-практической конференции, Минск, 3–4 ноября, 2022 г. / Национальная академия наук Беларуси, Институт социологии НАН Беларуси ; редкол. : Н. Л. Мысливец [и др.]. – Минск, 2022. – С. 216–218.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53723-
dc.description.abstractРассматриваются проблемы формирования новой парадигмы образования, связанные с цифровизацией образовательного пространства. Акцентируется важность гуманитарного образование в контексте реформирования системы образования и воспитания.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherИнститут социологии НАН Беларусиen_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjectобразовательный процессen_US
dc.subjectчеловеческий капиталen_US
dc.subjectцифровизацияen_US
dc.subjectгуманитарное образованиеen_US
dc.titleК вопросу о приоритетах новой образовательной парадигмыen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationАrticle deals with the problems of forming a new paradigm of education related to the digital transformation of society. The importance of humanitarian education in the context of modern challenges is emphasized. The thesis of the need for the formation and enrichment of competitive human capital as a constant of ensuring the sovereignty of the country in the modern world is substantiated.en_US
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Miskevich_K_Voprosu.pdf529.55 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.