Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54066
Title: «Анализ социальных сетей» как исследовательская стратегия социальной динамики
Other Titles: Social network analysis as a research strategy of social dynamics
Authors: Мозалевская, Д. А.
Keywords: публикации ученых;социальные акторы;показатели центральности;междисциплинарный подход
Issue Date: 2023
Publisher: Национальный институт образования
Citation: Мозалевская, Д. А. «Анализ социальных сетей» как исследовательская стратегия социальной динамики = Social network analysis as a research strategy of social dynamics / Д. А. Мозалевская // Педагогическая наука и образование. – 2023. – № 3(44). – С. 27–32.
Abstract: В статье исследована методология «анализа социальных сетей» (SNA) как одного из актуальных направлений сетевого подхода. SNA выявляет отношения между социальными акторами, закономерности и последствия социальных взаимодействий в сети. Рассмотрены исторические и теоретические предпосылки становления методологии SNA, категориальный аппарат, аналитический инструментарий сетевого анализа. В заключение представлены исследовательские ограничения и возможности SNA с позиции междисциплинарного подхода.
Alternative abstract: The article explores methodology of social network analysis (SNA) as one of current directions of the network approach. SNA identifies relationships between social actors, patterns and consequences of social interactions in the network. Historical and theoretical prerequisites for the formation of the SNA methodology, the categorical apparatus, analytical tools of network analysis have been considered. In conclusion, SNA research limitations and opportunities are presented from the standpoint of an interdisciplinary approach.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54066
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mozalevskaya_Analiz.pdf658.52 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.