Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54719
Title: Can Big Data and advanced analytics address problems of ethical, privacy, and equity concerns in university education?
Other Titles: Могут ли большие данные и расширенная аналитика решить проблемы этики, конфиденциальности и справедливости в университетском образовании?
Authors: Al-Nami, B. A.
Keywords: материалы конференций;информационные технологии;Big Data;digitalization of education;educational data mining
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Al-Nami, B. A. Can Big Data and advanced analytics address problems of ethical, privacy, and equity concerns in university education? = Могут ли большие данные и расширенная аналитика решить проблемы этики, конфиденциальности и справедливости в университетском образовании? / B. A. Al-Nami // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей X Международной научно-практической конференции, Минск, 13 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2024. – С. 55–66.
Abstract: In recent years, the adoption of big data and advanced analytics in various industries has revolutionized decision-making processes and yielded significant outcomes. Universities, too, have begun to harness the power of data analytics to enhance educational experiences and student success rates. However, as data-driven practices become more prominent, concerns regarding ethical considerations, privacy, and equity arise. This article explores the potential of big data and advanced analytics in addressing these concerns within university education.
Alternative abstract: В последние годы внедрение больших данных и передовой аналитики в различных отраслях произвело революцию в процессах принятия решений и принесло значительные результаты. Университеты также начали использовать возможности анализа данных для улучшения образовательного опыта и повышения успеваемости студентов. Однако по мере того, как практики, основанные на данных, становятся все более распространенными, возникают опасения относительно этических соображений, конфиденциальности и справедливости. В этой статье исследуется потенциал больших данных и передовой аналитики в решении этих проблем в рамках университетского образования.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54719
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей : в 2 ч. (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Al_Nami_Can.pdf368.11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.