Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54785
Title: Технологии дополненной реальности в педагогической практике: проблемы, перспективы и анализ опыта применения
Other Titles: Augmented reality technology in pedagogical practice: problems, prospects and analysis of application experience
Authors: Санец, А. В.
Шлыкова, Т. Ю.
Keywords: материалы конференций;информационные технологии;дополненная реальность;современные технологии;учебный процесс
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Санец, А. В. Технологии дополненной реальности в педагогической практике: проблемы, перспективы и анализ опыта применения = Augmented reality technology in pedagogical practice: problems, prospects and analysis of application experience / А. В. Санец, Т. Ю. Шлыкова // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей X Международной научно-практической конференции, Минск, 13 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2024. – С. 388–392.
Abstract: В статье представлена актуальная проблема технологии дополненной реальности в контексте профессионального применения педагогами и реализации целей учебного процесса. Рассматриваются основные характеристики дополненной реальности как современной технологии и ее потенциал в расширении диапазона возможностей педагогов при решении учебных задач. Изложены основные проблемы включения технологий дополненной реальности в арсенал педагогических средств. Описан опыт применения технологий дополненной реальности в педагогической практике. Проведен анализ перспектив использования технологий дополненной реальности в целях улучшения обучения и создания интерактивных и эффективных уроков.
Alternative abstract: The article presents the current problem of augmented reality technology in the context of professional use by teachers and the implementation of the goals of the educational process. The main characteristics of augmented reality as a modern technology and its potential in expanding the range of capabilities of teachers in solving educational problems are considered. The main problems of incorporating augmented reality technologies into the arsenal of pedagogical tools are outlined. The experience of using augmented reality technologies in teaching practice is described. An analysis of the prospects for using augmented reality technologies to improve learning and create interactive and effective lessons was carried out.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54785
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей : в 2 ч. (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sanec_Tekhnologii.pdf274.7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.