Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54852
Title: Features of using a team project based teaching method to improve engineering students’ understanding of elements of cyber-physical systems
Other Titles: Особенности использования метода обучения на основе командных проектов для улучшения понимания студентами инженерных специальностей элементов киберфизических систем
Authors: Charyyeva, А. А.
Nokerov, S. M.
Hojagulyyev, P. E.
Keywords: материалы конференций;инженерное образование;ETUT;сyber-physical systems;teaching method;line following robot
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Charyyeva, А. А. Features of using a team project based teaching method to improve engineering students’ understanding of elements of cyber-physical systems = Особенности использования метода обучения на основе командных проектов для улучшения понимания студентами инженерных специальностей элементов киберфизических систем / А. А. Charyyeva, S. M. Nokerov, P. E. Hojagulyyev // Инженерное образование в цифровом обществе : материалы Международной научно-методической конференции, Минск, 14 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Е. Н. Шнейдеров [и др.]. – Минск, 2024. – С. 338–341.
Abstract: This article describes a teaching method that was used to teach second-year mechatronics and robotics majority students the elements of cyber-physical systems. A line following robot was used for the teaching. This course was designed 48 academic hours. As a result, the students noted that after building the robot in teams, their attitude towards cyber-physical systems changed, and they became motivated to carry out larger projects related to cyber-physical systems.
Alternative abstract: В этой статье описывается метод обучения, который использовался для обучения студентов второго курса мехатроники и робототехники элементам киберфизических систем. Для обучения использовался робот, следующий за линией. Этот курс был рассчитан на 48 академических часов. В результате студенты отметили, что после создания робота в командах их отношение к киберфизическим системам изменилось, и у них появилась мотивация выполнять более масштабные проекты, связанные с киберфизическими системами.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54852
Appears in Collections:Инженерное образование в цифровом обществе (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Charyyeva_Features.pdf458.55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.