Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12026
Title: Applying of Ontological Technology of Semantic Search in E-learning
Other Titles: Применение онтологических технологии семантического поиска в области электронного обучения
Authors: Gladun, A. Y.
Khala, K. A.
Abdel-Badeeh, M. S.
Keywords: материалы конференций;Artificial Intelligence;ontology;Semantic Web;semantic search;competence management
Issue Date: 2017
Publisher: БГУИР
Citation: Gladun, A. Y. Applying of Ontological Technology of Semantic Search in E-learning / A. Y. Gladun, K. A. Khala, M. S. Abdel-Badeeh // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2017) : материалы международной научно-технической конференции (Минск, 16 - 18 февраля 2017 года) / редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2017. – С. 215 – 220.
Abstract: The AI in education has become the most chal- lenging area in the last several years. Knowledge management in the lot of the modern Web-oriented applications of AI is based on ontologies. In this paper, we focus on ontological model of retrieval interaction of users and informational resources. Represent model can be used in various intelligent application.
Alternative abstract: Искусственный интеллект в образовании стал самым сложным направлением, в последние несколько лет. Управление знаниями во многих современных веб-приложениях, ориентированных на ИИ базируется на онтологиях. В данной работе мы ориентируемся на онтологическую модель поискового взаимодействия пользователей и информационных ресурсов. Представленная модель может быть использована в различных интеллектуальных приложениях.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12026
Appears in Collections:OSTIS-2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gladun_Applying.PDF329.78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.