Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46597
Title: Динамика потенциала современных каналов коммуникаций в электронном маркетинге
Other Titles: Dynamics of the potential of modern communication channels in electronic marketing
Authors: Ефремов, А. А.
Efremov, A. A.
Keywords: публикации ученых;электронный маркетинг;цифровизация;каналы коммуникации;интернет-реклама;баннерная слепота;видеоконтент;e-marketing;digitalization;communication channels;online advertising;banner blindness;video content
Issue Date: 2021
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Citation: Ефремов, А. А. Динамика потенциала современных каналов коммуникаций в электронном маркетинге / Ефремов А. А. // Вестник БГЭУ. – 2021. – № 2. – С. 67–77.
Abstract: В статье приведен концептуальный обзор современных каналов, используемых в электронном маркетинге, выполненный на основе обобщения целого ряда актуальных источников. Выделены основные тенденции динамики развития отдельных видов интернет-коммуникаций на рекламном рынке Республики Беларусь. Авторские выводы подкреплены статистическими данными. Отдельное внимание уделено таким аспектам электронного маркетинга, как баннерная слепота, таргетированная реклама, коллаборация. Оценены факторы, которые оказывают существенное влияние на формирование трендов мобильного маркетинга. Проведен сравнительный анализ восприятия пользователями видеоконтента и текстовой информации, а также анализ рынка телеграм-каналов и развития наиболее популярных приложений (Instagram, Tiktok, YouTube). Выявлены специфические особенности структуры маркетингового бюджета отечественных организаций электронного бизнеса.
Alternative abstract: The article provides a conceptual review of modern channels used in e-marketing, based on the generalization of a number of relevant sources. The main trends in the development of certain types of Internet communications in the advertising market of the Republic of Belarus are highlighted. The author's conclusions are supported by statistical data. Special attention is paid to such aspects of e-marketing as "banner blindness", targeted advertising, collaboration. The factors are assessed that have a significant impact on the formation of mobile marketing trends. A comparative analysis of users' perception of video content and text information, as well as an analysis of the market for Telegram channels and development of the most popular applications was carried out (Instagram, Tiktok, YouTube). Specific features of the structure of the marketing budget of domestic e-business organizations are revealed.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46597
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Efremov_Dinamika1.pdf84.04 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.