Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48349
Title: Использование Data Science в электронном маркетинге: структура, методы и показатели эффективности
Other Titles: Using data science in digital marketing: structure, methods and performance measurements
Authors: Погорецкая, А. Д.
Шкор, О. Н.
Keywords: материалы конференций;Data Science;Big Data;электронный маркетинг;digital marketing;literature research
Issue Date: 2022
Publisher: Бестпринт
Citation: Погорецкая, А. Д. Использование Data Science в электронном маркетинге: структура, методы и показатели эффективности = Using data science in digital marketing: structure, methods and performance measurements / А. Д. Погорецкая, О. Н. Шкор // BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : VIII Международная научно-практическая конференция : сборник материалов VIII Международной научно-практической конференции, Минск, 11–12 мая 2022 года / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2022. – С. 152–156.
Abstract: Использование Data Science за последние 10 лет значительно увеличилось. Эта технология облегчает принятие решений и извлечение практических знаний из больших объемов информации в среде электронного маркетинга. Несмотря на эти достижения, соответствующих фактических данных о мерах по улучшению управления технологией Data Science в электронном маркетинге недостаточно. В данной статье будут рассмотрены методы анализа, использования и показатели эффективности Data Science, которые используются в методах и стратегиях электронного маркетинга. Результаты исследования представляют собой целостный обзор основных технологий Data Sciences в электронном маркетинге и дают представление, связанное с созданием инновационных методов интеллектуального анализа данных и обнаружения знаний.
Alternative abstract: The use of Data Science has increased significantly over the past 10 years. This concept involves making decisions and extracting practical knowledge from a large amount of information in a wide market. Despite these advances, there is insufficient evidence on measures to improve data science management in conjunction with marketing. This article discusses methods for analyzing, using and evaluating the effectiveness of Data Science, which are used in effective marketing methods and strategies. The results of the study, carried out in conjunction with an overview of the main technologies of Data Sciences in e-marketing, offer insights related to the creation of methods for discovery, data mining and knowledge retrieval.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48349
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : материалы конференции (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pogoretskaya_Ispolzovaniye.pdf782.02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.