Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52710
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМалыхина, Г. И.-
dc.coverage.spatialМоскваen_US
dc.date.accessioned2023-09-05T05:54:31Z-
dc.date.available2023-09-05T05:54:31Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМалыхина, Г. И. Стратегия социально-гуманитарного образования белорусского государства в цифровую эпоху = Strategy of socio-humanitarian education of the belarusian state in the digital age / Г. И. Малыхина // Философия в XXI веке: социально-философские проблемы современной науки и техники : материалы I Международной научно-практической конференции, Москва, Зеленоград – Красноярск,12 мая 2023 года. – Москва, 2023. – С. 21–26.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52710-
dc.description.abstractРассмотрена государственная образовательная стратегия и принципы правового регулирования в сфере высшего образования в аспекте обеспечения гуманитарной безопасности белорусского социума. Дан сравнительный анализ модульного и предметно-дисциплинарного подходов к организации социально-гуманитарного образования в Республике Беларусь. Сформированы цель и задачи философского образования в формировании личности и конкурентноспособного человеческого капитала.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherМосковский институт электронной техникиen_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjectобразовательные стратегииen_US
dc.subjectгуманитарная безопасностьen_US
dc.subjectсоциально-гуманитарное образованиеen_US
dc.subjectБеларусьen_US
dc.titleСтратегия социально-гуманитарного образования белорусского государства в цифровую эпохуen_US
dc.title.alternativeStrategy of socio-humanitarian education of the belarusian state in the digital ageen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationThe state educational strategy and principles of legal regulation in the field of higher education are considered in the aspect of ensuring the humanitarian security of the Belarusian society. A comparative analysis of the modular and subject-disciplinary approaches to the organization of social and humanitarian education in the Republic of Belarus is given. The goal and objectives of philosophical education in the formation of personality and competitive human capital are formed.en_US
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malihina_Strategiya.pdf379.38 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.