Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДворянинова, Е. В.-
dc.contributor.authorСкорина, А. Н.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-01-08T08:17:33Z-
dc.date.available2024-01-08T08:17:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationДворянинова, Е. В. Инклюзивная среда: ее особенности и возможности = Inclusive environment: its features and possibilities / Е. В. Дворянинова, А. Н. Скорина // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями : сборник статей V Международной научно-практической конференции, Минск, 14 декабря 2023 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: А. А. Охрименко [и др.]. – Минск, 2023. – С. 63–66.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54017-
dc.description.abstractСтатья посвящена вопросам реализации инклюзивного подхода при организации уроков адаптивной физической культуры. На основе анализа научно-методической литературы предпринята попытка определения проблемного поля в реализации инклюзии на уроках физической культуры.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectматериалы конференцийen_US
dc.subjectинклюзивное образованиеen_US
dc.subjectдвигательные возможностиen_US
dc.subjectкоординация движенийen_US
dc.titleИнклюзивная среда: ее особенности и возможностиen_US
dc.title.alternativeInclusive environment: its features and possibilitiesen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationThe article is devoted to the implementation of an inclusive approach when organizing adaptive physical education lessons. Based on the analysis of scientific and methodological literature, an attempt was made to identify the problem field in the implementation of inclusion in physical education lessons. Key words: inclusive environment; motor abilities; cerebral palsy; psychomotor and sensory processes in children; coordination of movements; correctional and developmental environment; persons with special needs.en_US
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dvoryaninova_Inklyuzivnaya.pdf162.67 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.