Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10535
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМихайлова, Н. В.-
dc.date.accessioned2016-11-30T12:48:53Z-
dc.date.accessioned2017-07-27T12:27:10Z-
dc.date.available2016-11-30T12:48:53Z-
dc.date.available2017-07-27T12:27:10Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationМихайлова, Н. В. Социокультурный потенциал математики. Философский взгляд на доказательную науку в образовательном пространстве / Н. В. Михайлова // Беларуская думка. – 2016. – № 8. – С. 86–90.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/10535-
dc.description.abstractВ работе показано, что математические идеи как общекультурные ценности обладают эстетической привлекательностью, которую можно рассматривать как самый глубокий признак. Поэтому культурный потенциал математики способствует повышению общей культуры мышления.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.subjectпубликации ученыхru_RU
dc.subjectматематическое мышлениеru_RU
dc.subjectкультурный потенциал математикиru_RU
dc.subjectфилософские проблемы математикиru_RU
dc.subjectкультура мышленияru_RU
dc.subjectmathematical thinkingru_RU
dc.subjectcultural potential of mathematicsru_RU
dc.subjectphilosophical problems of mathematicsru_RU
dc.subjectculture of thinkingru_RU
dc.titleСоциокультурный потенциал математики. Философский взгляд на доказательную науку в образовательном пространствеru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationIn this work it is shown, that mathematical ideas as common cultural values possess aesthetic appeal which can be considered as the deepest attribute. Therefore cultural potential of mathematics promotes the increase of the general culture of thinking.-
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mihajlova_Sociokul'turnyj.pdf244.38 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.