DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Zdaranok, Y. A. | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-27T09:06:40Z | |
dc.date.accessioned | 2017-07-18T09:37:57Z | - |
dc.date.available | 2017-02-27T09:06:40Z | |
dc.date.available | 2017-07-18T09:37:57Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Zdaranok, Y. A. Linguistic and Acoustic Resources of the Computer System of Spoken English Intonation Training / Y. A. Zdaranok // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2017) : материалы международной научно-технической конференции (Минск, 16 - 18 февраля 2017 года) / редкол. : В. В. Голенков (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУИР, 2017. – С. 171 – 174. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/12068 | - |
dc.description.abstract | This paper considers supra-segmental parameters
as intonation, stress and speech rhythm, which are related not
only to the correct articulation of sounds of the target language,
but the correct pronunciation depends on prosodic structures
presented by a standard intonation patterns. Linguistic and
acoustic resources are needed for computer-aided intonation
training because they are the basis for pronunciation instructions
in and outside the classroom. | ru_RU |
dc.language.iso | en | ru_RU |
dc.publisher | БГУИР | ru_RU |
dc.subject | материалы конференций | ru_RU |
dc.subject | supra-segmental parameters | ru_RU |
dc.subject | intonation | ru_RU |
dc.subject | pronunciation | ru_RU |
dc.subject | linguistic and acoustic resources | ru_RU |
dc.subject | computer pronunciation training | ru_RU |
dc.title | Linguistic and Acoustic Resources of the Computer System of Spoken English Intonation Training | ru_RU |
dc.title.alternative | Лингвистические и акустические ресурсы компьютерной системы обучения диалоговой интонации английской речи | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
local.description.annotation | В этой статье рассматриваются супрасегментные
феномены речи, с которыми связана не только правильная артикуляция звуков изучаемого языка, но и грамотное произношение, просодическая оформленность
мысли в речи с помощью эталонных интонационных
шаблонов. Лингвистические и акустические ресурсы
необходимы для компьютерной системы обучения диалоговой интонации английской речи в пределах и за
пределами учебной аудитории. | - |
Appears in Collections: | OSTIS-2017
|