DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Якушкина, М. С. | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-28T12:57:25Z | - |
dc.date.available | 2017-12-28T12:57:25Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Якушкина, М. С. Инклюзивное просветительство как актуальное направление развития систем образования стран содружества / М. С. Якушкина // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями: сборник статей международной науч.- практической конференции (Минск, 14 - 15 декабря 2017 года). – Минск: БГУИР, 2017. – С. 28 – 31. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/28909 | - |
dc.description.abstract | The problem of inclusive education is equally close to all CIS countries. The degree of resolution of the problem in each country is different. There are the leading countries. There are countries recently included in the process. However, the general trend - the gradual transformation of
special education to the realization of the idea of inclusion. This article describes a feature of the
current stage of development of national and regional educational space of the CIS countries in this
area. It is alleged significant role of inclusive education as a factor in of strengthening the educational space of the Commonwealth of integrity, implementation of the project of the International
Forum for Children and Adults with limited health "CIS is our big family". | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БГУИР | ru_RU |
dc.subject | материалы конференций | ru_RU |
dc.subject | инклюзивное образование | ru_RU |
dc.subject | образовательная политика | ru_RU |
dc.title | Инклюзивное просветительство как актуальное направление развития систем образования стран содружества | ru_RU |
dc.type | Статья | ru_RU |
Appears in Collections: | Непрерывное профессиональное образование лиц с ограниченными возможностями (2017)
|