Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/31000
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМорозевич, А. Н.-
dc.contributor.authorКомличенко, В. Н.-
dc.contributor.authorЗеневич, А. М.-
dc.date.accessioned2018-04-13T08:46:57Z-
dc.date.available2018-04-13T08:46:57Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationМорозевич, А. Н. Модель взаимодействия субъектов сетевых образовательных клиент-серверных систем = The model of interaction of network educational client-server systems subjects / А. Н. Морозевич, В. Н. Комличенко, А. М. Зеневич // Доклады БГУИР. – 2006. – № 1 (13). – С. 68–75.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/31000-
dc.description.abstractРассматриваются вопросы создания автоматизированных образовательных систем на основе современных информационных технологий. Представлена модель асинхронного сетевого взаимодействия обучаемого и обучающего, выделены основные процессы, алгоритмы и информационные потоки. Приведен вариант архитектурного решения для разработки таких систем, определена концептуальная модель виртуального тьютора, модели представления и накопления знаний, рассмотрены методы реализации дидактических концепций в автоматизированных образовательных системах.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectдоклады БГУИРru_RU
dc.titleМодель взаимодействия субъектов сетевых образовательных клиент-серверных системru_RU
dc.title.alternativeThe model of interaction of network educational client-server systems subjectsru_RU
dc.typeСтатьяru_RU
local.description.annotationThe issues of creation of automated educational systems on the basic of modern information technologies are reviewed. The model of asynchronous network interaction of a trainee and a tutor is represented; the main processes, algorithms and information flows are singled out. The variant of architectural solution for the development of such systems is given as an example; the conceptual model of a virtual tutor, the models of knowledge presentation and accumulation are specified; the methods of realization of didactic conceptions in the educational systems are reviewed.-
Appears in Collections:№1 (13)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Morozevich_The.pdf247.69 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.