Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/39095
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГромова, А. С.-
dc.date.accessioned2020-06-17T09:51:01Z-
dc.date.available2020-06-17T09:51:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГромова, А. С. Big data в нейромаркетинге / А. С. Громова // BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня: сб. материалов VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20-21 мая 2020 года: в 3 ч. Ч. 3 / редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск : Бестпринт, 2020. – С. 117–121.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/39095-
dc.description.abstractНейромаркетинг – разновидность маркетингового исследования для принятия управленческих решений, при котором применяются методы и технологии нейробиологии. Результатом такого исследования являются большие данные, которые позволяют осуществить предиктивную аналитику, психографическое сегментирование и др. Анализ больших данных для психографического сегментирования помогает настроить точный таргетинг по психотипу. Современный нейромаркетинг исследует психографику через анализ больших данных, где инструментом является весь набор data science методов. А результат такого исследования - счастливый клиент с высоким life time value (совокупная прибыль компании от отношений с клиентом в будущем).ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБеспринтru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectнейромаркетингru_RU
dc.subjectбольшие данныеru_RU
dc.subjectпсихографическое сегментированиеru_RU
dc.subjectneuromarketing-
dc.subjectBig Data-
dc.subjectpsychographic segmentation-
dc.titleBig Data в нейромаркетингеru_RU
dc.title.alternativeBig Data in neuromarketing-
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationNeuromarketing is a type of marketing research for making business decisions that uses neurobiology methods and techniques. The result of such research is big data that allows to carry out predictive analytics, psychographic segmentation, and others. Big data analysis for psychographic segmentation helps to set up precise targeting by psychotype. Modern neuromarketing explores psychography through big data analysis, where the tool is the entire set of data science methods. The result of such research is a happy client with a high lifetime value (total profit of the company from the relations with the client in the future).-
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : материалы конференции (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gromova_Big_data.pdf656.12 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.