Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48466
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМорозов, Р. И.-
dc.contributor.authorКосяк, Е. Л.-
dc.coverage.spatialМинск-
dc.date.accessioned2022-10-06T10:45:11Z-
dc.date.available2022-10-06T10:45:11Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМорозов, Р. И. Применение информационно-аналитического инструмента Rep:grid для анализа организационных ценностей белорусских компаний = The Use of the Analytical Tool Rep:grid for the Analysis of Belarusian Companies’ Values / Р. И. Морозов, Е. Л. Косяк // Цифровая трансформация. – 2022. – Т. 28, № 2. – С. 23 – 32. – DOI: http://doi.org/10.35596/2522-9613-2022-28-2-23-32.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48466-
dc.description.abstractВ статье рассматриваются значение ценностей компаний, факторы их формирования в белорусском контексте, а также использование информационно-аналитического инструмента Rep:grid для их анализа. Цель исследования – выявить с использованием метода «репертуарных решеток» и инструмента Rep:grid, на каких ценностях базируется успех белорусских производственных экспортоориентированных компаний. В статье приведены результаты, полученные на основе анализа 20 структурированных интервью с собственниками компаний. Полученные данные свидетельствуют о том, что их успех базируется на таких организационных ценностях как эффективность, ориентация на глобальный рынок и близость к клиенту.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectцифровая трансформацияru_RU
dc.subjectинформационно-аналитические системыru_RU
dc.subjectорганизационная культураru_RU
dc.titleПрименение информационно-аналитического инструмента Rep:grid для анализа организационных ценностей белорусских компанийru_RU
dc.title.alternativeThe Use of the Analytical Tool Rep:grid for the Analysis of Belarusian Companies’ Valuesru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe paper discusses the significance of a company's values, factors of their formation in the Belarusian context as well as the use of the analytical tool Rep:grid for their analysis. The purpose of the study is to identify, what companies’ values pre-condition the success of Belarusian export-oriented manufacturing companies by applying the repertoire grid technique. The paper presents the analysis of 20 structured interviews with company owners. The obtained results demonstrate that their success is based on such organizational values as efficiency, orientation to the global market, and engagement with customers.-
Appears in Collections:Том 28, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Morozov_Primenenie.pdf1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.