Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48762
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГоловенчик, Г. Г.-
dc.coverage.spatialМинск-
dc.date.accessioned2022-10-25T06:04:27Z-
dc.date.available2022-10-25T06:04:27Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГоловенчик, Г. Г. Современные тенденции цифрового реформирования образования = Current Trends in Digital Education Reform / Г. Г. Головенчик // Цифровая трансформация. – 2020. – № 4(13). – С. 5–20. – DOI : https://doi.org/10.38086/2522-9613-2020-4-5-20.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48762-
dc.description.abstractВ статье проведен анализ актуальных тенденций цифровой трансформации образования с целью подготовки кадров для цифровой экономики. Рассмотрено влияние цифровизации на современное школьное и университетское образование и проанализированы её положительные и отрицательные стороны для современной образовательной среды. Показано, как быстрое изменение методов и форм обучения во время вспышки пандемии COVID-19 привело к накоплению опыта виртуальных контактов преподавателей и студентов, а также учащихся между собой. Представлены преимущества персонификации и персонализации образовательного процесса. Анализируется идея создания образовательных кластеров как новой модели интеграции образования и бизнеса. Уделено внимание особенностям обучения поколений Z и Alpha.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherГИАЦru_RU
dc.subjectцифровая трансформацияru_RU
dc.subjectцифровизацияru_RU
dc.subjectцифровое образованиеru_RU
dc.subjectцифровые образовательные технологииru_RU
dc.subjectобразовательные кластерыru_RU
dc.titleСовременные тенденции цифрового реформирования образованияru_RU
dc.title.alternativeCurrent Trends in Digital Education Reformru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe article analyzes current trends in the digital transformation of education in order to train personnel for the digital economy. The article considers the impact of digitalization on modern school and University education and analyzes its positive and negative aspects for the modern educational environment. It is shown how the rapid change in teaching methods and forms during the COVID-19 pandemic outbreak led to the accumulation of experience in virtual contacts between teachers and students, as well as between students. The advantages of personification and personalization of the educational process are presented. The idea of creating educational clusters as a new model for integrating education and business is analyzed. Attention is paid to the features of training of generations Z and Alpha.-
Appears in Collections:№ 4(13)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Golovenchik_Sovremennyye.pdf802.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.