Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДолинский, М. С.-
dc.coverage.spatialМинск-
dc.date.accessioned2022-11-03T11:31:13Z-
dc.date.available2022-11-03T11:31:13Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationДолинский, М. С. Об опыте смешанного обучения основам программирования на факультете математики и технологий программирования ГГУ им. Ф. Скорины = On the Experience of Blended Learning in the Basics of Programming at the Faculty of Mathematics and Programming Technologies of the Fr. Skoryna GSU / М. С. Долинский // Цифровая трансформация. – 2018. – № 3(4). – С. 53–58.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48881-
dc.description.abstractВ статье рассматривается практический опыт смешанного обучения первокурсников основам программирования на базе использования инструментальной системы дистанционного обучения DL.GSU.BY, разработанной в ГГУ им. Ф. Скорины. Иллюстрируются основные факторы повышения интенсивности и качества процесса обучения: интеграция теории и практики, автоматизированное персонализированное обучение, автоматическая проверка знаний, поддержка и поощрение самостоятельной работы, автоматическая перманентная визуализация ведомости оценок.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherГИАЦru_RU
dc.subjectцифровая трансформацияru_RU
dc.subjectсмешанное обучениеru_RU
dc.subjectпрограммированиеru_RU
dc.subjectдистанционное обучениеru_RU
dc.titleОб опыте смешанного обучения основам программирования на факультете математики и технологий программирования ГГУ им. Ф. Скориныru_RU
dc.title.alternativeOn the Experience of Blended Learning in the Basics of Programming at the Faculty of Mathematics and Programming Technologies of the Fr. Skoryna GSUru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe article considers the practical experience of mixed teaching first-year students the programming framework on the use of distance learning tool system DL.GSU.BY developed at the GSU. The main factors of increasing the intensity and quality of the learning process are illustrated: the integration of theory and practice, automated personalized learning, automatic knowledge testing, support and encouragement of independent work, automatic permanent visualization of the score sheet.-
Appears in Collections:№3(4)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dolinskiy_Ob.pdf316.55 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.