Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48883
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКачан, Д. А.-
dc.contributor.authorЛис, П. А.-
dc.contributor.authorМирончик, М. В.-
dc.coverage.spatialМинск-
dc.date.accessioned2022-11-03T11:43:12Z-
dc.date.available2022-11-03T11:43:12Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКачан, Д. А. Развитие Республиканской информационно-образовательной среды = Development of the Republican Information and Educational Environment / Д. А. Качан, П. А. Лис, М. В. Мирончик // Цифровая трансформация. – 2018. – № 3(4). – С. 46–52.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48883-
dc.description.abstractСтатья посвящена вопросам формирования современного образовательного пространства. Проанализированы причины возникновения феномена цифровизации системы образования. Дана характеристика нормативно-правового обеспечения в сфере информационно-коммуникационных технологий на международном уровне, выявлены проблемы развития и повышения качества электронных образовательных ресурсов. Кроме того, в статье рассмотрена структура создаваемой в Республике Беларусь информационно-образовательной среды, включающая в том числе аспекты, выходящие за рамки дидактики и управления образовательными процессами. Разработаны предложения по совершенствованию единой информационно-образовательной среды, базирующиеся на принципах стандартизации и расширения участия в деятельности международных организаций.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherГИАЦru_RU
dc.subjectцифровая трансформацияru_RU
dc.subjectобразовательное пространствоru_RU
dc.subjectинформационно-образовательная средаru_RU
dc.titleРазвитие Республиканской информационно-образовательной средыru_RU
dc.title.alternativeDevelopment of the Republican Information and Educational Environmentru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe article is devoted to the formation of a modern educational space. The reasons for the phenomenon of digitalization of the education system are analyzed. The characteristics of regulatory and legal provision in the field of information and communication technologies at the international level are given, problems of development and improvement of the quality of electronic educational resources are revealed. In addition, the article considers the structure of the information and educational environment created in the Republic of Belarus, including aspects that go beyond the didactics and management of educational processes. Developed proposals for improving the single information and educational environment, based on the principles of standardization and increased participation in the activities of international organizations.-
Appears in Collections:№3(4)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kachan_Razvitiye.pdf322.87 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.