Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМальченко, Н. С.-
dc.coverage.spatialМинск-
dc.date.accessioned2022-11-10T05:58:29Z-
dc.date.available2022-11-10T05:58:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationМальченко, Н. С. Использование технологий e-learning в преподавании дисциплины «Безопасность жизнедеятельности» = E-learning Technologies in Teaching of the Discipline "Life Safety" / Мальченко Н. С. // Информатизация образования. – 2015. – № 1. – С. 74–82.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48949-
dc.description.abstractВ настоящее время преподаватель имеет доступ к широкому перечню инструментов для организации обучения с использованием технологий e-learning: системы дистанционного обучения, различные синхронные и асинхронные средства взаимодействия, электронно-библиотечные системы и др. Однако наличие у преподавателя доступа к разнообразным IT-сервисам не означает безусловного положительного результата в направлении реализации целей и задач обучения. В статье, на примере дисциплины БЖД, описан педагогически обоснованный подход к преподаванию конкретной дисциплины в условиях использования технологий e-learning.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherГИАЦru_RU
dc.subjectинформатизация образованияru_RU
dc.subjectцифровая трансформацияru_RU
dc.subjecte-learningru_RU
dc.subjectдистанционное обучениеru_RU
dc.titleИспользование технологий e-learning в преподавании дисциплины «Безопасность жизнедеятельности»ru_RU
dc.title.alternativeE-learning Technologies in Teaching of the Discipline "Life Safety"ru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationAt present, a teacher has access to a wide range of tools for training with use of e-learning technologies: distance learning systems, a variety of synchronous and asynchronous means of interaction, electronic library systems and others. However, the existence of the teacher access to a variety of ITservices does not mean unconditional positive results towards the realization of the goals and objectives of education. In the article it is described pedagogically grounded approach to the teaching of a particular discipline (on the example of åðó discipline «Life Safety») in the terms of use of e-learning technologies.-
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malchenko_Ispolzovaniye.pdf146.15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.