Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49339
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБелый, В. В.-
dc.contributor.authorБудько, И. В.-
dc.contributor.authorГорбачевский, Д. А.-
dc.coverage.spatialМинск-
dc.date.accessioned2022-12-12T06:53:56Z-
dc.date.available2022-12-12T06:53:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationБелый, В. В. Особенности адаптации иностранных слушателей к действующей терминологии при обучении физике на подготовительном отделении = Features of adaptation of foreign students to the current terminology when teaching physics at the preparation department / В. В. Белый, И. В. Будько, Д. А. Горбачевский // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challenges and developments : материалы ХI Международной научно-методической конференции, Минск, 24 ноября 2022 года / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск : БГУИР, 2022. – С. 18–21.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49339-
dc.description.abstractВ статье описываются особенности адаптации иностранных студентов к российской действительности во время обучения на подготовительном отделении в техническом университете.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectфизикаru_RU
dc.subjectобучение иностранных студентовru_RU
dc.subjectрусский языкru_RU
dc.titleОсобенности адаптации иностранных слушателей к действующей терминологии при обучении физике на подготовительном отделенииru_RU
dc.title.alternativeFeatures of adaptation of foreign students to the current terminology when teaching physics at the preparation departmentru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe material describes the features of the adaptation of foreign students to Russian terms during their training at the preparatory department of a technical university. Methodical approaches for teaching physics to this contingent of students are proposed: – studying a multilingual dictionary of special terms at the beginning of each lesson and recording this dictionary on the mobile phone of each student; – a combination of a simple adapted text with the solution of problems and tests, where the studied terms appear in the form of formulas.ru_RU
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы ХI Международной научно-методической конференции (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
+Belii_Osobenosti.pdf435.37 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.