Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49759
Title: Практические аспекты и методические приемы обучения физике с использованием проблемно-эвристического и STEAM-подходов
Other Titles: Practical aspects and methodological techniques of teaching physics with the use of problem-heuristic and steam approaches
Authors: Ташлыкова-Бушкевич, И. И.
Бобрик, А. Ю.
Кисель, А. В.
Лапина, С. С.
Кузьмицкая, К. П.
Кондратюк, М. В.
Баршевич, Я. Г.
Белецкая, А. А.
Keywords: публикации ученых;образование;проблемно-эвристический подход;
Issue Date: 2022
Publisher: БГУ
Citation: Практические аспекты и методические приемы обучения физике с использованием проблемно-эвристического и STEAM-подходов = Practical aspects and methodological techniques of teaching physics with the use of problem-heuristic and steam approaches / И. И. Ташлыкова-Бушкевич [и др.] / Материалы и структуры современной электроники : материалы X Междунар. науч. конф., Минск, 12–14 окт. 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Б. Оджаев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 620-625.
Abstract: В работе исследуется эффективность комбинированного применения проблемно-эвристического подхода и концепции STEAM-обучения в современном техническом университете, выявляется мотивация студентов принимать участие в коллективной творческой деятельности при создании собственного научно-популярного контента по физике в рамках 9-го сезона социально-образовательного проекта «Эвристика в физике» («ЭвФ») (автор – И. И. Ташлыкова-Бушкевич). Определяется степень удовлетворённости студентов организацией лекционных занятий по физике с применением в качестве дидактического материала научно-популярного контента, созданного в рамках проекта «ЭвФ».
Alternative abstract: The work shows the efficiency and demand for the combined use of the problemheuristic approach and STEAM-learning concept in the educational process of a technical university on the example of two courses of the Faculties of Information Security as well as Computer Systems and Networks of BSUIR (257 people) enrolled in 2021. The motivation of engineering students to take part in collaborative art activities while creating their own innovative product in the form of popular science content on physics within the 9th season of the social-educational project "Heuristics in Physics" ("HiP") (author is I. I. TashlykovaBushkevich) was studied. The level of students' satisfaction with the organization of lecture classes in physics with the use of popular science content created within the "HiP" project as didactic material was determined. Practical experience of the project is an example of successful design and implementation of the system of heuristic learning of physics for students of technical specialties using integrative pedagogical technologies.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49759
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tashlikova_Prakticheskie.pdf687.5 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.