DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Ефремов, А. А. | - |
dc.contributor.author | Геращенко, К. С. | - |
dc.contributor.author | Салапура, М. Н. | - |
dc.coverage.spatial | Минск | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T06:16:16Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T06:16:16Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Ефремов, А. А. Технология блокчейн в рекламных кампаниях = Blockchain Technology in Advertising Campaigns / Ефремов А. А., Геращенко К. С., Салапура М. Н. // Цифровая трансформация. – 2022. – Т. 28, № 4. – С. 28–35. – DOI : http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2022-28-4-28-35. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/49842 | - |
dc.description.abstract | Статья посвящена особенностям технологии блокчейн с точки зрения ее применения в экономике. Отмечено влияние этой технологии на рынок рекламы. Выявлены основные особенности и задачи
блокчейн-систем, проанализированы действия крупных компаний по их внедрению. Рассмотрена актуальность объекта исследования, продиктованная возрастающей ролью криптовалютных активов и процессов
в современном мире. Изучена технология блокчейн, приведено экономическое обоснование внедрения
ее в рекламные кампании как средства совершенствования процесса информационной коммуникации.
Проанализированы особенности функционирования систем, связанных с криптовалютами, а также плюсы
и минусы технологии децентрализованного хранения данных. Описаны основные проблемы, возникающие при использовании технологии блокчейн, предложены пути их решения. Уточнены определения ряда
категорий предметной области. Даны рекомендации для эффективного функционирования рекламных кампаний в сфере digital-маркетинга. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БГУИР | ru_RU |
dc.subject | цифровая трансформация | ru_RU |
dc.subject | блокчейн | ru_RU |
dc.subject | биткоины | ru_RU |
dc.subject | хеширование | ru_RU |
dc.subject | криптовалюта | ru_RU |
dc.title | Технология блокчейн в рекламных кампаниях | ru_RU |
dc.title.alternative | Blockchain Technology in Advertising Campaigns | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
local.description.annotation | The article is devoted to the peculiarities of blockchain technology in terms of its application in the
economy. The emphasis is on the impact of this technology on the advertising market. In the course of the study,
the main features and tasks of blockchain systems were identified, as well as the actions of large companies on their
implementation were analyzed. The consider the relevance of the research object, which is dictated by the ever-increasing role of cryptocurrency assets and processes in the modern world. The blockchain technology is studied,
the economic justification of its introduction into the ongoing advertising campaigns as a means of improving
the information communication process is given. The features of the functioning of systems related to cryptocurrencies, as well as the pros and cons of decentralized data storage technology are analyzed. The main problems that arise when using blockchain technology are described and ways to solve them are proposed. The definitions
of a number of categories of the subject area have been clarified. Recommendations are given for the effective
functioning of advertising campaigns in the field of digital marketing. | ru_RU |
Appears in Collections: | Том 28, № 4
|