Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52075
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧаплинский, А. О.-
dc.contributor.authorНестеренков, С. Н.-
dc.contributor.authorСкиба, И. Г.-
dc.coverage.spatialМинскru_RU
dc.date.accessioned2023-06-15T11:25:31Z-
dc.date.available2023-06-15T11:25:31Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЧаплинский, А. О. Использование технологии Big Data для отслеживания и контроля успеваемости учащихся / А. О. Чаплинский, С. Н. Нестеренков, И. Г. Скиба // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей IX Международной научно-практической конференции, Минск, 17–18 мая 2023 г. : в 2 ч. Ч. 2 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2023. – С. 309-312.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52075-
dc.description.abstractДанная статья рассматривает возможности использования технологии Big Data в образовании для отслеживания и контроля успеваемости учащихся. Описывается, как анализ больших объемов данных, сгенерированных в процессе обучения, может помочь выявить закономерности и тенденции в успеваемости учащихся, а также определить причины успехов и неудач. Обсуждаются практические преимущества применения этой технологии, в том числе возможность своевременного реагирования на проблемы и помощи учащимся в достижении лучших результатов.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectбольшие данныеru_RU
dc.subjectанализ данныхru_RU
dc.titleИспользование технологии Big Data для отслеживания и контроля успеваемости учащихсяru_RU
dc.title.alternativeUsing Big Data technology to track and monitor student progressru_RU
dc.typeArticleru_RU
local.description.annotationThe use of Big Data technology in education for tracking and monitoring student performance is a promising tool for improving the quality of education and increasing student achievement. The analysis of large amounts of data generated during the learning process can help to identify patterns and trends in student achievement, as well as determine the causes of success and failure. This, in turn, allows teachers and parents to timely respond to problems and help students achieve better results. However, to fully leverage the potential of Big Data technology, ethical and legal aspects must be considered, and data security and privacy must be ensured. The use of Big Data technology in education has the potential to revolutionize the way we approach teaching and learning, but it also raises important ethical and legal concerns.ru_RU
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chaplinskii_Ispolzovanie.pdf906.32 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.