Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54229
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПятрова, Н. Я.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-02-12T06:11:55Z-
dc.date.available2024-02-12T06:11:55Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationПятрова, Н. Я. Штучны інтэлект у інклюзыўнай адукацыі (на прыкладзе выкладання дысцыпліны «Беларуская мова» у ВНУ) = Artificial intelligence in inclusive education (on the example of teaching the discipline "Belarusian language" at a university) / Н. Я. Пятрова // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями : сборник статей V Международной научно-практической конференции, Минск, 14 декабря 2023 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: А. А. Охрименко [и др.]. – Минск, 2023. – С. 239–243.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54229-
dc.description.abstractУ артыкуле разглядаецца праблема выкарыстання штучнага інтэлекту ў інклюзіўнай адукацьй. Вызначаюцца найбольш прыдатныя інтэлектуальныя тэхналогіі для вывучэння у ВНУ дысцыпліны «Беларуская мова (прафесійная лексіка)» людзьмі з асаблівымі патрэбамі.en_US
dc.language.isobeen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectматериалы конференцийen_US
dc.subjectінклюзіўная адукацыяen_US
dc.subjectадукацыйны працэсen_US
dc.subjectінтэлектуальныя тэхналогііen_US
dc.titleШтучны інтэлект у інклюзыўнай адукацыі (на прыкладзе выкладання дысцыпліны «Беларуская мова» у ВНУ)en_US
dc.title.alternativeArtificial intelligence in inclusive education (on the example of teaching the discipline "Belarusian language" at a university)en_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationThe article deals with the problem of using artificial intelligence in inclusive education. The most suitable intellectual technologies for studying the discipline "Belarusian language (professional vocabulary)" by people with special needs are determined. Conclusions are drawn about various strategies for introducing such tools into the practice of distance learning, their advantages and disadvantages are called.en_US
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pyatrova_SHtuchny.pdf164.04 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.