Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54259
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMiskevich, U. I.-
dc.coverage.spatialМоскваen_US
dc.date.accessioned2024-02-14T11:05:02Z-
dc.date.available2024-02-14T11:05:02Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationMiskevich, U. I. Education and humanitarian culture of the individual as constants of humanitarian security of the Belarusian society = Образование и гуманитарная культура личности как константы гуманитарной безопасности белорусского общества / U. I. Miskevich // Economy, governance and lave basis. – 2023. – No. 4(39). – Р. 50–52.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54259-
dc.description.abstractThe article discusses the current problems of humanitarian security of Belarus and the Belarusian society. The importance of the content and orientation of the humanitarian culture of the individual as an integral component of humanitarian security is emphasized. The problems of modern education are analyzed. The risks of total digitalization and "digital reductionism" in the pedagogical process are critically assessed.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherАНО «Институт судебной строительно-технической экспертизы»en_US
dc.subjectпубликации ученыхen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecthumanitarian cultureen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjecthumanitarian securityen_US
dc.subjectBelarusian societyen_US
dc.subjectsocial philosophyen_US
dc.subjectdigitalisationen_US
dc.titleEducation and humanitarian culture of the individual as constants of humanitarian security of the Belarusian societyen_US
dc.title.alternativeОбразование и гуманитарная культура личности как константы гуманитарной безопасности белорусского обществаen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationВ статье рассматриваются актуальные проблемы гуманитарной безопасности белорусского общества и государства. Акцентируется важность содержания и направленности гуманитарной культуры личности как неотъемлемого компонента гуманитарной безопасности. Анализируются проблемы современного образования. Критически оцениваются риски тотальной цифровизации и "цифрового редукционизма" в педагогическом процессе.en_US
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Miskevich_Education.pdf181.61 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.