DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Miskevich, U. I. | - |
dc.coverage.spatial | Москва | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-02-14T11:05:02Z | - |
dc.date.available | 2024-02-14T11:05:02Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Miskevich, U. I. Education and humanitarian culture of the individual as constants of humanitarian security of the Belarusian society = Образование и гуманитарная культура личности как константы гуманитарной безопасности белорусского общества / U. I. Miskevich // Economy, governance and lave basis. – 2023. – No. 4(39). – Р. 50–52. | en_US |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54259 | - |
dc.description.abstract | The article discusses the current problems of humanitarian security of Belarus and the Belarusian society. The importance of the content and orientation of the humanitarian culture of the individual as an integral component of humanitarian security is emphasized. The problems of modern education are analyzed. The risks of total digitalization and "digital reductionism" in the pedagogical process are critically assessed. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | АНО «Институт судебной строительно-технической экспертизы» | en_US |
dc.subject | публикации ученых | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | humanitarian culture | en_US |
dc.subject | personality | en_US |
dc.subject | humanitarian security | en_US |
dc.subject | Belarusian society | en_US |
dc.subject | social philosophy | en_US |
dc.subject | digitalisation | en_US |
dc.title | Education and humanitarian culture of the individual as constants of humanitarian security of the Belarusian society | en_US |
dc.title.alternative | Образование и гуманитарная культура личности как константы гуманитарной безопасности белорусского общества | en_US |
dc.type | Article | en_US |
local.description.annotation | В статье рассматриваются актуальные проблемы гуманитарной безопасности белорусского общества и государства. Акцентируется важность содержания и направленности гуманитарной культуры личности как неотъемлемого компонента гуманитарной безопасности. Анализируются проблемы современного образования. Критически оцениваются риски тотальной цифровизации и "цифрового редукционизма" в педагогическом процессе. | en_US |
Appears in Collections: | Публикации в зарубежных изданиях
|