Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKazlova, A.-
dc.contributor.authorHalavaty, A.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-04-24T11:53:36Z-
dc.date.available2024-04-24T11:53:36Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationKazlova, A. Interoperability as a Critical Component of the Educational Process in Secondary Schools = Интероперабельность как важнейший компонент интеллектуальной образовательной среды в средней школе / A. Kazlova, A. Halavaty // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS) : сборник научных трудов / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. В. Голенков [и др.]. – Минск, 2024. – Вып. 8. – С. 121–126.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/55560-
dc.description.abstractThe paper presents some results of an analysis of the role of the development of interoperability, cognitive abilities and emotional intelligence in children in a modern school. The importance and ways of introducing technological tools with capabilities for interaction and data exchange to optimize the educational process are discussed. The signifi cance of the development of cognitive abilities and emotional intelligence of students and the impact of this on their academic achievements and social adaptation are also considered.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectматериалы конференцийen_US
dc.subjectinteroperabilityen_US
dc.subjectcognitive abilitiesen_US
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.titleInteroperability as a Critical Component of the Educational Process in Secondary Schoolsen_US
dc.title.alternativeИнтероперабельность как важнейший компонент интеллектуальной образовательной среды в средней школеen_US
dc.typeArticleen_US
local.description.annotationВ работе представлены некоторые результаты анализа роли развития интероперабельности, когнитивных способностей и эмоционального интеллекта у детей в современной школе. Обсуждается важность и способы внедрения технологических средств с возможностями взаимодействия и обмена данными для оптимизации образовательного процесса. Также рассматривается значимость развития когнитивных способностей и эмоционального интеллекта учащихся и влияние этого на их академические достижения и социальную адаптацию.en_US
Appears in Collections:OSTIS-2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Interoperability_as_ a_Critical.pdf74.35 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.