Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56435
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХакимов, Ж. О.-
dc.contributor.authorРахматова, Ф. М.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-07-09T11:46:46Z-
dc.date.available2024-07-09T11:46:46Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationХакимов, Ж. О. Формирование готовности студентов к профессиональной проектно-конструкторской деятельности на основе интегративного подхода = Formation of Students' Readiness for Professional Design and Construction Activities Based on an In egrative Approach / Ж. О. Хакимов, Ф. М. Рахматова // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 2. – С. 11–15.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56435-
dc.description.abstractПредставлены подход, этапы, критерии и уровни формирования проектно-конструкторских компетенций среди бакалавров по техническим направлениям обучения как целостная, многоуровневая динамическая система, а также дидактические составляющие учебного процесса. Предлагаемый подход основан на непрерывности процесса подготовки студентов к проектно-конструкторской деятельности в течение всего периода обучения в университете, на использовании проблемно ориентированных и спроектированных принципов обучения, наряду с междисциплинарной природой образования и ведущей самостоятельной работой.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectобразовательный процессen_US
dc.subjectпроектно-конструкторские компетенцииen_US
dc.subjectобразовательные технологииen_US
dc.titleФормирование готовности студентов к профессиональной проектно-конструкторской деятельности на основе интегративного подходаen_US
dc.title.alternativeFormation of Students' Readiness for Professional Design and Construction Activities Based on an Integrative Approachen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-2-ll-15-
local.description.annotationThe approach, stages, criteria and levels of development of design and engineering competencies among bachelors in technical areas of study are presented as an integral, multi-level dynamic system, as well as didactic components of the educational process. The proposed approach is based on the continuity of the process of preparing students for design and engineering activities throughout the entire period of study at the university, on the use of problem-oriented and designed teaching principles, along with the interdisciplinary nature of education and leading independent work.en_US
Appears in Collections:Том 30, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hakimov_Formirovanie.pdf4.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.