Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56438
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLevin, S. M.-
dc.contributor.authorIsakova, A. I.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-07-09T12:46:43Z-
dc.date.available2024-07-09T12:46:43Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationLevin, S. M. Adaptive Education as a Key Element for Enhancing the Effectiveness of Learning Processes = Адаптивное образование как ключевой элемент повышения эффективности учебных процессов / S. M. Levin, A. I. Isakova // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 2. – С. 5–10.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56438-
dc.description.abstractThis article explores issues related to the adaptive learning of students in higher education institutions, presenting the main characteristics of both traditional and contemporary educational paradigms. It describes the latter’s advantages in the context of the dynamic changes of the modern world and, specifically, the demands on the process and outcomes of higher education. In discussing modern learning concepts, those foundational to adaptive learning are examined separately. The authors provide a description, objectives, methods, and results of the study conducted as an experiment with first-year undergraduate students. The results are assessed in the conclusion, and recommendations for their practical application are presented.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjectadaptive learningen_US
dc.subjecttraditional learningen_US
dc.subjectpersonalized educationen_US
dc.subjecteducational technologiesen_US
dc.titleAdaptive Education as a Key Element for Enhancing the Effectiveness of Learning Processesen_US
dc.title.alternativeАдаптивное образование как ключевой элемент повышения эффективности учебных процессовen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-2-5-10-
local.description.annotationВ статье рассматриваются вопросы адаптивного обучения студентов высших образовательных учреждений, приводятся основные характеристики традиционной и современной образовательных парадигм. Описываются преимущества последних в свете динамических изменений современного мира и, в частности, требований к процессу и результатам высшего образования. В рамках обсуждения современных концепций обучения отдельно рассматриваются те из них, которые лежат в основе адаптивного обучения. Авторы приводят описание, цели, методы и результаты исследования, проведенного в форме эксперимента с учащимися первого курса программы бакалавриата. Даны оценка полученных результатов и рекомендации для их практического применения.en_US
Appears in Collections:Том 30, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levin_Adaptive_education.pdf5.35 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.