DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Levin, S. M. | - |
dc.contributor.author | Isakova, A. I. | - |
dc.coverage.spatial | Минск | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T12:46:43Z | - |
dc.date.available | 2024-07-09T12:46:43Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Levin, S. M. Adaptive Education as a Key Element for Enhancing the Effectiveness of Learning Processes = Адаптивное образование как ключевой элемент повышения эффективности учебных процессов / S. M. Levin, A. I. Isakova // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 2. – С. 5–10. | en_US |
dc.identifier.uri | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56438 | - |
dc.description.abstract | This article explores issues related to the adaptive learning of students in higher education institutions,
presenting the main characteristics of both traditional and contemporary educational paradigms. It describes
the latter’s advantages in the context of the dynamic changes of the modern world and, specifically, the demands
on the process and outcomes of higher education. In discussing modern learning concepts, those foundational
to adaptive learning are examined separately. The authors provide a description, objectives, methods, and results
of the study conducted as an experiment with first-year undergraduate students. The results are assessed in the conclusion,
and recommendations for their practical application are presented. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | БГУИР | en_US |
dc.subject | цифровая трансформация | en_US |
dc.subject | higher education | en_US |
dc.subject | adaptive learning | en_US |
dc.subject | traditional learning | en_US |
dc.subject | personalized education | en_US |
dc.subject | educational technologies | en_US |
dc.title | Adaptive Education as a Key Element for Enhancing the Effectiveness of Learning Processes | en_US |
dc.title.alternative | Адаптивное образование как ключевой элемент повышения эффективности учебных процессов | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.DOI | http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-2-5-10 | - |
local.description.annotation | В статье рассматриваются вопросы адаптивного обучения студентов высших образовательных
учреждений, приводятся основные характеристики традиционной и современной образовательных
парадигм. Описываются преимущества последних в свете динамических изменений современного мира
и, в частности, требований к процессу и результатам высшего образования. В рамках обсуждения современных
концепций обучения отдельно рассматриваются те из них, которые лежат в основе адаптивного
обучения. Авторы приводят описание, цели, методы и результаты исследования, проведенного в форме
эксперимента с учащимися первого курса программы бакалавриата. Даны оценка полученных результатов
и рекомендации для их практического применения. | en_US |
Appears in Collections: | Том 30, № 2
|