Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56538
Title: Педагогические инновационные процессы в методологии математического анализа и «феномен понимания»
Other Titles: Pedagogical innovation processes in methodology of mathematical education and «The phenomenon of understanding»
Authors: Михайлова, Н. В.
Keywords: публикации ученых;педагогические инновации;математическое познание;формальные доказательства;математический анализ
Issue Date: 2024
Publisher: Издательство АЭО
Citation: Михайлова, Н. В. Педагогические инновационные процессы в методологии математического анализа и «феномен понимания» = Pedagogical innovation processes in methodology of mathematical education and «The phenomenon of understanding» / Н. В. Михайлова // Инновации в образовании. – 2024. – № 6. – С. 25–34.
Abstract: Хотя педагогическая наука тщательно изучает процесс математического познания, только в последнее время появились инновационные процессы и технологии понимания математики. В статье показывается, что в основе понимания формального доказательства лежат различные степени его детализации, поскольку как методологическое средство убеждения оно не удовлетворительно без предварительных пояснений.
Alternative abstract: Although pedagogical science carefully studies the process of mathematical cognition, innovative processes and technologies for understanding mathematics have appeared only recently. The article shows that the understanding of formal evidence is based on various degrees of its detail, since as a methodological means of persuasion it is not satisfactory without prior explanation.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/56538
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mihajlova_Pedagogicheskie.pdf714.31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.