Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57674
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКолодник, Т. Д.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-09-30T07:37:32Z-
dc.date.available2024-09-30T07:37:32Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationКолодник, Т. Д. Оценка управления цифровым маркетингом в работе компаний = Assessment of Digital Marketing Management in Companies / Т. Д. Колодник // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 3. – С. 14-21.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57674-
dc.description.abstractПроведена оценка управления цифровым маркетингом в работе компаний, а именно – соответствия внутренних ресурсов механизмам цифровой трансформации в маркетинге. Рассмотрены подход к цифровой трансформации систем маркетинга и принципы управления цифровым маркетингом. Отмечено, что управление цифровым маркетингом неотделимо от непрерывного процесса развития функций системы маркетинга. Для анализа методов цифрового маркетинга предложены этапы, на основе которых разработана методика расчета индекса управления маркетингом в работе компаний. Показатели эффективности коммуникаций цифрового маркетинга предлагается разделять на стратегические, аналитические и оперативные, объединять в классы в соответствии с методами. По итогу оценки управления цифровым маркетингом сделан вывод, что теоретической основой экономического успеха многих компаний является профессиональная гибкость специалистов топ-менеджмента и отделов маркетинга.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectцифровой маркетингen_US
dc.subjectсистема маркетингаen_US
dc.titleОценка управления цифровым маркетингом в работе компанийen_US
dc.title.alternativeAssessment of Digital Marketing Management in Companiesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-3-14-21-
local.description.annotationAn assessment of digital marketing management in the work of companies was carried out – namely, the compliance of internal resources with the mechanisms of digital transformation in marketing. The approach to the digital transformation of marketing systems and the principles of digital marketing management are considered. It is noted that digital marketing management is inseparable from the continuous process of developing the functions of the marketing system. The stages are proposed, on the basis of which a methodology for calculating the marketing management index in the work of companies is developed in order to analyze the digital marketing methods. It is proposed to divide the performance indicators of digital marketing communications into strategic, analytical and operational, and combine them into the classes in accordance with the methods. Based on the results of the assessment of digital marketing management, it is concluded that the theoretical basis for the economic success of many companies is the professional flexibility of top management specialists and marketing departments.en_US
Appears in Collections:Том 30, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kolodnik_Ocenka.pdf2.15 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.