Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57675
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтаровойтова, Т. Ф.-
dc.contributor.authorШешолко, В. К.-
dc.contributor.authorСтаровойтов, И. А.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-09-30T07:45:04Z-
dc.date.available2024-09-30T07:45:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСтаровойтова, Т. Ф. Образовательная среда и умный город = Educational Environment and a Smart City / Т. Ф. Старовойтова, В. К. Шешолко, И. А. Старовойтов // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 3. – С. 22-30.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/57675-
dc.description.abstractВ современном мире интеграция цифровых технологий в различные сферы жизни стимулирует развитие концепции умных городов, где цифровые инновации используются для оптимизации управления ресурсами, инфраструктурой и образованием. В статье рассматривается важность цифрового образования в контексте умного города, подчеркивается его роль в формировании образовательной среды и развитии общества. Исследование, проведенное в Минске среди студентов, выпускников и слушателей переподготовки, выявляет требования к цифровизации образования и его влияние на образовательные процессы в умном городе. Результаты опроса представляют собой ценные данные для разработки и внедрения единой городской образовательной среды на основе цифровых платформ.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectумный городen_US
dc.subjectцифровое образованиеen_US
dc.subjectобразовательные ресурсыen_US
dc.subjectцифровые платформыen_US
dc.titleОбразовательная среда и умный городen_US
dc.title.alternativeEducational Environment and a Smart Cityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-3-22-30-
local.description.annotationIn the modern world, the integration of digital technologies into various spheres of life stimulates the development of the concept of smart cities, where digital innovations are used to optimize the management of resources, infrastructure and education. The article discusses the importance of digital education in the context of a smart city, emphasizing its role in the formation of the educational environment and the development of society. A study conducted in Minsk among students, graduates and retraining students reveals the requirements for digitalization of education and its impact on educational processes in a smart city. The survey results provide valuable data for the development and implementation of a unified urban educational environment based on digital platforms.en_US
Appears in Collections:Том 30, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Starovojtova_Obrazovatelnaya_sreda.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.