Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58526
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОсипович, Т. А.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-12-19T08:21:42Z-
dc.date.available2024-12-19T08:21:42Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationОсипович, Т. А. Активизация продаж предприятий Беларуси на базе развития подходов к классификации электронных торговых площадок = Activation of Sales of Belarusian Enterprises Based on the Development of Approaches to the Classification of Electronic Trading Platforms / Т. А. Осипович // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 4. – С. 12–22.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58526-
dc.description.abstractВ статье представлен результат сравнительного анализа существующих в мире электронных торговых площадок. Охарактеризованы бизнес-модели сотрудничества продавцов с операторами таких интернет-площадок в области маркетинговых исследований, методов продаж, инструментов продвижения, форм расчетов и логистики. Опираясь на современные тенденции по части использования функциональных возможностей маркетплейсов, предложен ряд признаков их классификации. Среди них: ассортимент объекта купли-продажи, возможность перепродажи товара, регион расположения покупателей, выбор организационно-правового статуса маркетплейса, участие маркетплейса в процессе продажи товаров, бизнес-модели работы с маркетплейсом, способы оплаты, возможности интеграции маркетплейса с другими интернет-ресурсами, условия регистрации покупателей и продавцов. Выявлены препятствия на пути активизации продаж предприятий Беларуси на маркетплейсах, предложены рекомендации по их устранению.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectторговляen_US
dc.subjectторговые площадкиen_US
dc.subjectинетрнет-торговляen_US
dc.titleАктивизация продаж предприятий Беларуси на базе развития подходов к классификации электронных торговых площадокen_US
dc.title.alternativeActivation of Sales of Belarusian Enterprises Based on the Development of Approaches to the Classification of Electronic Trading Platformsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi. org/10.35596/1729-7648-2024-30-4-12-22-
local.description.annotationThe article presents the results of a comparative analysis of existing electronic trading platforms in the world. It characterizes business models of cooperation between sellers and operators of such Internet platforms in the field of marketing research, sales methods, promotion tools, forms of payment and logistics. Based on modern trends in the use of marketplace functionality, a number of classification criteria are proposed. Among them: the range of the object of purchase and sale, the possibility of resale of goods, the region of location of buyers, the choice of the organizational and legal status of the marketplace, the participation of the marketplace in the process of selling goods, business models of working with the marketplace, payment methods, the possibility of integrating the marketplace with other Internet resources, the conditions for registering buyers and selers. The obstacles to activating sales of Belarusian enterprises on marketplaces are identified, recommendations for their elimination are offered.en_US
Appears in Collections:Том 30, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osipovich_Aktivizaciya.pdf292.29 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.