Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58530
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПолякова, И. А.-
dc.coverage.spatialМинскen_US
dc.date.accessioned2024-12-19T09:02:50Z-
dc.date.available2024-12-19T09:02:50Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationПолякова, И. А. Трансформация государственно-частного партнерства в образовании под влиянием процессов цифровизации = Transformation of Public-Private Partnership in Education Under the Influence of Digitization Processes / И. А. Полякова // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 4. – С. 33–41.en_US
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58530-
dc.description.abstractВнедрение в образовательный процесс цифровых технологий привело к значительным изменениям во взаимодействии государства и частного бизнеса в образовании. В статье рассматривается трансформация механизма государственно-частного партнерства в образовании под влиянием процессов цифровизации. Выделены два этапа взаимодействия: при осуществлении традиционного образовательного процессса и образовательного процесса в условиях внедрения цифровых технологий. Методологической основой исследования являлись научные публикации отечественных и зарубежных авторов, открытые библиотечные интернет-ресурсы, данные международных организаций и международных исследований.en_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherБГУИРen_US
dc.subjectцифровая трансформацияen_US
dc.subjectобразовательный процессen_US
dc.subjectгосударственно-частное партнерствоen_US
dc.subjectцифровые технологииen_US
dc.titleТрансформация государственно-частного партнерства в образовании под влиянием процессов цифровизацииen_US
dc.title.alternativeTransformation of Public-Private Partnership in Education Under the Influence of Digitization Processesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.DOIhttp://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2024-30-4-33-41-
local.description.annotationThe introduction of digital technologies into the educational process has led to significant changes in the interaction of the state and private business in education. The article examines the transformation ofthemechanism of public-private partnership in education under the influence of digitalization processes. Two stages of interaction are distinguished: in the implementation of the traditional educational process and the educational process in the context of the introduction of digital technologies. The methodological basis of the study were scientific publications of domestic and foreign authors, open library Internet resources, data from international organizations and international studies.en_US
Appears in Collections:Том 30, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polyakova_Transformaciya.pdf274.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.